Jak dbać o higienę przestrzeni wspólnych w hotelu?

Higiena w hotelu

Korytarze, lobby, ogólnodostępne łazienki czy sale konferencyjne to te przestrzenie w hotelach, które wymagają szczególnej troski o higienę – są to miejsca o większym natężeniu ruchu, a jednocześnie często stanowią dla gości pierwszy kontakt z obiektem, co jest niezwykle ważne w kontekście wywołania pozytywnych wrażeń. Czystość w przestrzeniach wspólnych jest również kluczowa w kontekście komfortu i bezpieczeństwa, zarówno gości hotelowych, jak i personelu.

Detale, które mają znaczenie!

Pamiętaj, że na pozytywne wrażenia Twoich gości składają się detale i to właśnie im należy przyjrzeć się uważnie. Najlepszym przykładem szczegółów, które bywają traktowane po macoszemu (a zdecydowanie nie powinny!) są… kosze na śmieci w ogólnodostępnych miejscach. Umieszczone w strategicznych punktach, eleganckie i zgrabne pojemniki na śmieci są zawsze dostępne dla gości, a nie zagracają przestrzeni i subtelnie się wtapiają w otoczenie. Wybierz kosze na śmieci wykonane z estetycznych i dobrej jakości materiałów, o niewielkich i smukłych kształtach. Co bardzo ważne – kosze na śmieci do hotelu MUSZĄ być szczelnie zamykane, aby zapobiegać rozprzestrzenianiu się nieprzyjemnych zapachów. Najlepszym i najwygodniejszym dla gości rozwiązaniem są kosze bezdotykowe – to nie tylko komfort, ale też jeszcze większa higiena i bezpieczeństwo. Oczywiście niedopuszczalne są wystające spod przykrywek koszy worki na śmieci czy brudne obudowy – kosze muszą być utrzymane w nienagannym i estetycznym wyglądzie cały czas.

W przestrzeniach wspólnych, zwłaszcza w lobby i korytarzach, bardzo wskazane (i pożądane przez gości) są stacje ze środkiem do dezynfekcji dłoni. Wybierz eleganckie, smukłe i o niewielkich rozmiarach stojaki z dozownikiem preparatu – najlepiej sprawdzą się dozowniki sensorowe, które wydzielają odpowiednią dawkę płynu czy pianki dezynfekującej na wsuniętą pod czujnik dłoń. Pamiętaj, aby pod dozownikiem umieścić osłonki przeciw ewentualnemu kapaniu produktu. Wybierając środki do dezynfekcji dłoni koniecznie zadbaj o to, by były bezzapachowe lub o subtelnym, przyjemnym zapachu – nie może być sytuacji, w której w całym lobby czy korytarzu unosił się będzie nieprzyjemny, ostry, alkoholowy aromat…

W ogólnodostępnych łazienkach zapewnij gościom bardzo dobrej jakości artykuły higieniczne, w wygodnych i prostych w obsłudze dozownikach. Najlepszym rozwiązaniem są delikatne mydła w piance lub płynie oraz przyjemne w dotyku, celulozowe ręczniki jednorazowe do wycierania dłoni. Są to produkty, które zapewniają nie tylko komfort, ale i bezpieczeństwo – czasy, w których w łazienkach można było spotkać zwykłe mydło i bawełniane ręczniki już dawno odeszły do lamusa. Pamiętaj, że warto wyposażyć wszystkie łazienki wspólne jednym systemem dozowania – dzięki temu do każdego dozownika będą pasować te same wkłady. To pozwoli ci zoptymalizować zakupy, ułatwić pracę personelowi i zmniejszyć wydatki.

Zobacz eleganckie dozowniki do łazienek>>

Codzienna dezynfekcja powierzchni – o tym pamiętaj

Codzienna dezynfekcja tych kluczowych miejsc zapewnia odpowiednią higienę w przestrzeniach wspólnych hotelu, minimalizując ryzyko rozprzestrzeniania się bakterii i wirusów. Dzięki temu goście czują się bezpiecznie, a hotel utrzymuje wysokie standardy czystości, co wpływa na jego reputację i zadowolenie klientów.

Koniecznie zadbaj o to, by personel hotelowy codziennie mył i dezynfekował wszystkie te powierzchnie w przestrzeniach wspólnych, które są dotykane przez gości – klamki, przyciski w windzie, uchwyty, poręcze i barierki, a także blaty recepcyjne, włączniki światła. Niezbędne jest stosowanie preparatów, które skutecznie dezynfekują i eliminują wszystkie bakterie, wirusy i inne drobnoustroje. Warto również raz dziennie dezynfekować meble w lobby (krzesła, stoliki, fotele) – w przypadku mebli tapicerowanych koniecznie wybierz preparat do dezynfekcji takich właśnie powierzchni (źle dobrany produkt może trwale uszkodzić tapicerkę).

Zobacz profesjonalne środki do dezynfekcji powierzchni>>

Postaw na profesjonalne środki czystości i odświeżacze powietrza!

Zapewnienie idealnej czystości ma bezdyskusyjnie bezpośredni wpływ na komfort i bezpieczeństwo pobytu gości. Do sprzątania przestrzeni wspólnych w hotelu wybierz profesjonalną chemię, rekomendowaną do użytku w obiektach publicznych – takie środki są skuteczniejsze w eliminowaniu bakterii, wirusów i innych patogenów, które mogą przenosić się między gośćmi i pracownikami.

Wybór preparatów o subtelnym zapachu również jest istotny, ponieważ zbyt intensywne zapachy mogą być uciążliwe dla osób z alergiami lub wrażliwością na silne aromaty. Subtelny zapach środków czystości może przyczynić się do przyjemniejszego przebywania w hotelowych wnętrzach, zachowując jednocześnie świeżość i czystość. Co więcej, dobrej jakości odświeżacze powietrza w przestrzeniach wspólnych, takich jak korytarze czy lobby, mogą stworzyć pozytywne pierwsze wrażenie dla przybywających gości. Zapachy mogą wpływać na ogólne wrażenia z pobytu w hotelu, dodając do atmosfery luksusu i komfortu.

Wreszcie, używanie wysokiej jakości preparatów do sprzątania i odświeżania powietrza może przyczynić się do pozytywnego wizerunku hotelu jako miejsca dbającego o komfort i dobrostan swoich gości, co z kolei może przekładać się na lojalność klientów i pozytywne opinie na temat obiektu.

Produkty Tork dla hoteli

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close